.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شنيدن نجواي لبيك يا گشتن در بازار

هر ساله كساني نداي لبيك اللهم لبيك را با گم و پيدا كردن خود در منا و عرفات نجوا مي‌كنند اما حضور در سرزمين وحي را بايد غنيمت بدانيم.

امسال 4 هزار و700 نفر از مازندران در سرزمين وحي مقيم مي‌شوند، اين افراد سفيران معنوي هستند كه از شهر، استان و كشورشان به كشور ديگر و سرزميني كه ابراهيم نبي بنا نهاده اعزام مي‌شوند.
آنچه در اين اعزام بايد مد نظر باشد، حضور جسماني و روحاني است همانند معاد كه مي‌گويند معاد جسماني داريم و روحاني...
آنچه كه در اين سفر بايد انجام دهيم از اعمال شخصي كه بايد در پيشگاه خداوند به جا آوريم و جزء وظيفه ذاتي حاجي محسوب مي‌شود اما ما سفيران ايران اسلامي هستيم....

* حضور در نماز جماعت
مديركل حج و زيارت مازندران در اين‌باره به فارس مي‌گويد: نماز جماعت مظهر وحدت بين مسلمانان است كه در اين نماز حلقه‌هاي ارتباط معنوي بين مسلمانان فراهم مي‌شود كه بايد زائران در نماز جمعه و جماعات در مكه و مدينه حضوري فعال داشته باشند.
سيد حبيب الله ساداتي با اشاره به اينكه الگو قراردادن آيات 22 تا 37 سوره اسري بر بركت اين سفر معنوي اضافه مي‌كند، بيان داشت: عمل كردن خواهران به فرمان قرآن در آيه 59 سوره احزاب در مورد رعايت حجاب ضروري است.

* بايد حج را سفري براي قربت الي الله بدانيم
مدير كل حج و زيارت مازندران خاطرنشان كرد: توبه، استغفار، ذكر، خشوع و تضرع آن چيزي است كه حج را براي حاجي حجت مي‌كند و رابطه‌اش با خدا نزديك‌تر، مهم نيست بگويند اين حاجي چه چيزي براي سوغات آورده است، مهم اين است كه رابطه‌ام با پروردگار تقويت شود.

* زائران شيعه بايد نمونه باشند
مديركل حج و زيارت مازندران، ايراني‌ها را در اين حج نماد شيعه خواند و تصريح كرد: زائران ايراني سفيران فرهنگ تشيع و انقلاب اسلامي در موسم حج هستند از اين رو بايد تلاش كنند تا در برخورد با مسلمانان ساير كشورها و هنگام اداي مناسك الگوي اخلاق، رفتار و مايه آبروي اسلام ، تشيع و انقلاب اسلامي باشند.

* جدايي فرقه‌هاي مسلمانان فتنه دشمنان
وي با بيان اينكه حج مظهر وحدت و انسجام امت اسلامي است و زائران ايراني در شرايطي به حج مشرف مي‌شوند كه اوضاع و شرايط ويژه‌اي در جهان و به ويژه در منطقه خاور ميانه حكم‌فرما است، اضافه كرد: همگان بايد با تفكر نو روح وحدت، ملايمت و جماعت را تقويت و به اين شعار مهم جامه عمل بپوشند.
ساداتي گفت: توطئه دشمنان اسلام ايجاد فتنه و جدايي ميان فرق اسلامي است كه حاجي بايد با رفتارش آن خنثي كند.

* تلاوت قرآن در سرزمين وحي
شايد خيلي‌ها قسمت شان نشود به حج تمتع بروند و شايد هم عده‌اي وسعت مالي نداشته باشند كه به مكه معظمه مشرف شوند اما تويي كه خداوند در دفتر سرنوشت تو قرار داده كه مقيم خانه‌اش شوي سعي كن، تلاوت قرآن و ختم آن در سرزمين نزول وحي مد نظر قرار دهي، چون هستند عده‌اي كه آرزو دارند حتي در خواب هم مهمان حريم يار شوند...

*جستن خدا به جاي گشتن در بازار
مكه و مدينه سرزمين يار است و حضورش بايد با شهود قلبي براي جستن ياد خدا باشد، قيامتي است كه همه با يك لباس، با يك ندا و با چند زبان، مليت و رنگ در كنار هم نجوي اللهم لبيك، لبيك اللهم لبيك را سر مي‌دهند، جايي است كه بايد به جاي جستن در بازارهاي مكه و مدينه از تمامي ظرفيت‌هاي معنوي براي رسيدن به قرب الي الله استفاد كني.
مدير حج و زيارت مازندران گذري هم به اين مسئله مي‌زند و مي‌گويد: گاهي وقت‌ها مي‌بينيم كه زائران با وسايلي كه در بازار خريداري كردند به زيارت مي‌روند يا در نماز شركت مي‌كنند كه وهابيون مي‌گويند؛ اينها شيعه و ايراني است، آيا بايد ما اين گونه باشيم.
يك حاجي در مورد سفر به حج و اعمالي كه انجام داده است به فارس مي‌گويد: تمام اعمالي كه از كودكي تا سن پيري انجام داده، زماني كه چشمم به كعبه عزيز افتاد، احساس كردم تمام پرده‌ها كنار رفته و همانند تصوير تلويزيون جلوي چشمم رژه مي‌رفت در اين لحظه است كه بايد خشوع و تضرع را با تمام وجود حس كني و به مرحله شهود برسي...

* سفري همراه با نام و ياد شهدا
مديركل حج و زيارت مازندران از به همراه بودن عكس شهدا در سفر حج در كنار زائران مازندراني خبر داد و گفت: همسفران آسماني كه شهدا هستند در اين سفر در كنار حجاح مازندراني به حج مشرف مي‌شوند كه در اين سفر عكس و شمه‌اي از وصيت نامه شهدا در اختيار زائران استان قرار گرفته و آنان براي شهدا نماز مستحبي، طواف مستحبي، روزه و تلاوت قرآن انجام مي‌دهند.
با اين روش بايد كوله بار سفر ببنديم و سوغات عاقبت به خيري را به ارمغان بياوريم.

گزارش: مهرانگير عباسي- خبرگزاری فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.599 seconds.